آموزش دور یک فرمان (ویدیو)

دور های یک فرمان و دو فرمان از مهم ترین و کاربردی ترین آموزش های دوره گواهینامه می باشد.

مجله آموزشی

آموزش دور یک فرمان (ویدیو)

دور های یک فرمان و دو فرمان از مهم ترین و کاربردی ترین آموزش های دوره گواهینامه می باشد.

دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳:۱۵

دور یک فرمان یکی از آموزش های دوره می باشد که معمولا جز مفاد امتحانی آزمون شهر توسط افسر نیز بوده و نکات و قوانین خاص خودر را دارد.

توجه به قوانین و خط ممتد یکی از موضوعات مهم این مرحله می باشد.

آموزش رانندگی دور یک فرمان
آموزش رانندگی دور یک فرمان، یک سری قوانین خاص خود را دارد. برای مثال در خیابان هایی که زیر ۱۲ متر عرض آن ها است حق دور زدن با یک فرمان را ندارید فقط در خیابان هایی می تونید این تکنیک را عملی کنید که عرض آن ها حتما بالای ۱۲ متر باشد. راجع به دیگر قوانین و نکات در قسمت بعد بیشتر صحبت خواهیم کرد و اینجا راجع به آموزش رانندگی اجرا کردن دور یک فرمان صحبت می کنیم.

بعد از اینکه قصد کردیم که دور یک فرمان را انجام دهیم، راهنمای راست را می زنیم و در قسمتی که می خواهیم این کار را انجام دهیم ایست می کنیم. طبق اصول آموزش رانندگی، اولین مرحله بعد از ایست کردن، چک کردن سمت چپ خود به وسیله ی آینه ی سمت چپ است. البته علاوه بر نگاه کردن به آینه، باید به شخصه سر خود را برگردانید تا نقطه کور های آینه را هم پوشش دهید و از عدم عبور هرگونه وسیله نقلیه مطمئن شوید.

بعد از اینکه مطمئن شدید، فرمان را تا آخر به سمت چپ می چرخانید و به صورت آرام آرام یا همان لاک پشتی به طرف جلو حرکت می کنید. ظبق آموزش رانندگی دور یک فرمان، بعد از حرکت اولیه باید اولین ایست خود را انجام دهید که این ایست هنگامی اتفاق می افتد که سی درجه از اتومبیل خود را به سمت چپ برده باشید و به آن ایست ۳۰ درجه گفته می شود. بعد از این ایست، دوباره باید محیط اطراف سمت چپ خود را به طور کامل چک کنید تا از عدم عبور دیگر وسایل نقلیه مطمئن شوید. حواستان باشد در این قسمت از آموزش رانندگی دور یک فرمان، آینه ی بغل سمت چپ هیچگونه کارایی ندارد و به دلیل چرخش ۳۰ درجه ای، تمام آن، نقطه کور است. بعد از اینکه چک کردید و وسیله ای را نیافتید، می توانید به صورت لاک پشتی حرکت کنید و به خط مقطع وسط خیابان بروید و در آن جا ایست سوم را هم انجام دهید.

طبق آموزش رانندگی دور یک فرمان، ایست سوم به این دلیل است که ماشین هایی که از سمت راست به سمت چپ می آیند بر شما مقدم تر هستند و شما باید اطمینان کافی از عبور نکردن آن ها را به طور قطعی پیدا کنید. بعد از اینکه به طور قطعی مطمئن شدید هیچگونه وسیله تقلیه ای از آن خیابان عبور نمی کند، با احتیاط کامل به طور آرام حرکت کنید و بعد از اینکه کمی رو به جلو حرکت کردید، فرمان خود را صاف کنید تا به مسیر خود ادامه دهید. برای اینکه بفهمید چه زمانی باید فرمان خود را صاف کنید، به جای نگاه کردن به رو به روی خودرو، سعی کنید هنگامی که با انتهای خیابان رسیدید به سمت انتهایی لاینی که درون ان قرار دارید نگاه کنید تا بدانید چه زمانی باید فرمان خود را صاف کنید؛ این یکی از نکات ریز آموزش رانندگی دور زدن است.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...