نحوه خروج از پارک (ویدیو)

رسالت آموزش رانندگی، ایجاد فرهنگ درست رانندگی کردن و احترام به قوانین است.

مجله آموزشی

نحوه خروج از پارک (ویدیو)

رسالت آموزش رانندگی، ایجاد فرهنگ درست رانندگی کردن و احترام به قوانین است.

سه‌‌شنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱:۳۲

ابتدا روش صحیح خروج از پارک را به طور کلی بیان می‌کنیم تا با فراگیری آن بتوانید در هر جایی که ماشین‌تان را پارک کرده‌اید، به راحتی  با ایمنی کامل خارج شود. این روش برای همه انواع پارک در شرایط مختلف قابل استفاده است. فقط باید توجه کنید که در برخی انواع پارک یا در برخی شریط سخت، رعایت جزئیاتی بیش‌تر لازم است که در ادامه آن‌ها را هم بیان می‌کنیم. برای انجام یک خروج مناسب از پارک، رعایت چند نکته و انجام آن‌ها در چند مرحله الزامی است :

  1. در هنگام تصمیم به خروج از پارک، در مرحله اول باید چراغ راهنما خود را روشن کنید. این مرحله از لحاظ ایمنی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که رانندگان دیگر که به طور مستقیم در جاده یا خیابان در حال رانندگی هستند، متوجه ورود شما شده و غافلگیر نمی‌شوند. البته در آزمون عملی شهری هم حتما باید این نکته را مدنظر داشته باشید، زیرا ماموران راهمای توجه زیادی به انجام آن دارند.
  2. پس از راهنما زدن، باید آینه‌ها را چک کرده و مقداری هم به سمت چپ چرخیده و با چشم خود هم نگاهی با خیابان بیاندازید. در صورتی که اتوموبیلی در حال نزدیک شدن شدن به شما نباشد، می‌توانید خارج شوید.
  3. در این مرحله با یک زاویه ۳۰ درجه به سمت چپ شروع به حرکت می‌کنید؛ زمانی که سمت راست سپر جلو ماشین‌تان به چراغ عقب ماشین جلویی رسید، باید یک توقف آنی داشته باشید.
  4. در این مرحله دوباره باید سرتان را به سمت چپ چرخانده و جاده یا خیابان را ببینید. اگر خودروهای دیگر با سرعت بالایی در حال نزدیک شدن به شما باشند، باید کمی منتظر بمانید. در صورت عدم وجود این تهدید، می‌توانید ادامه دهید.
  5. در این مرحله به طور کامل وارد خیابان شده و به آرامی فرمان اتوموبیل‌تان را صاف می‌کنید.
  6. در مرحله آخر هم در حین این که حرکت می‌کنید، باید راهنما سمت چپ را خاموش کنید.

برای انجام یک خروج صحیح، بعد از فراگیری تئوری قوانین و اصول خروج از پارک، باید چندین بار این کار را تمرین کنید. تمرین و تکرار آن باعث تسلط شما بر این کار می‌شود. در نتیجه می‌توانید در آزمون عملی شهر هم این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...